Welkom op mijn reisblog!

Beste lezer,

Wat leuk dat je interesse hebt in mijn wandeling van de Via de la Plata die ik start op 9 maart 2022 in Sevilla en ik hoop rond pasen in Santiago de Compostella te arriveren. Vorig jaar zomer heb ik de Camino Frances gelopen (van Saint-Jean-Pied-de-Port in Zuid Frankrijk tot aan de kust in Finisterre) en dat heeft zo'n positieve indruk op mij gemaakt, dat ik reikhalzend er naar uit kijk om binnenkort te starten met de Via de la Plata (VdlP) die ruim 1000 km lang is.

Camino's in Spanje

Vorig jaar heb ik de laatste 2 weken van mijn Camino veel contact gehad met de Duitse pelgrim Volker Kurhnle die ook de Camino Frances liep en ik ben erg blij dat Volker op 9 maart a.s. ook start met de VdlP. Ik kijk er naar uit om Volker binnenkort weer terug te zien.

De naam Via de la Plata betekent letterlijk "De weg van het zilver" en is afgeleid van het Arabische BaLaTa, "de verharde of geplaveide weg". Dit is de naam die de Moren na hun inval in Spanje (711) aan deze weg hebben gegeven. Het aantal pelgrims op de VdlP is beperkt m.n. vanwege zijn lange etappes zonder overnachtingsgelegenheid en de beperkte infrastructuur langs de route. Ik hoop weer met volle teugen te gaan genieten van de mooie natuur, cultuur, de fysieke en mentale uitdaging en van de mensen die ik ga ontmoeten. Ben ook erg benieuwd naar de vele Romeinse overblijfselen die ik zal gaan zien. Ik heb er zin in!

VdlP A

1. Reislogger:
    26 november 2021
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. Gerard Staals:
    25 februari 2022
    Ik wens je alvast heel veel plezier, inspiratie en sterkte voor onderweg. Ik zal je op de voet volgen.
  3. Noud gmail:
    25 februari 2022
    Dank je Gerard en leuk om te lezen dat je mij gaat volgen.
  4. Henk Lenders:
    25 februari 2022
    Hoi Noud, met plezier ga ik je weer op je tocht volgen, succes en bon camino.
  5. Noud gmail:
    Dank je Henk.👍
  6. Petra en Hen:
    Ha Noud.

Ook wij gaan je weer volgen en wensen je veel plezier op deze tocht. Bon camino.
  7. Noud gmail:
    28 februari 2022
    Dank je Karin
  10. Gerda:
    1 maart 2022
    Ik ga je volgen en wens je alvast succes met je verdere voorbereidingen
  11. Noud gmail:
    1 maart 2022
    dank je Gerda.
  12. Pieter Hanssen:
    2 maart 2022
    Noud succes en vuul plezeer!
  13. Noud gmail:
    Dank je Pieter
  14. Herm Verbugt:
    Dag Noud
    Geniet van je wandeling. Veel succes.
  15. Noud gmail:
    Dank je Herm